ZUS uruchamia e-wizyty w języku migowym

16 lutego Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizyty dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Specjaliści ZUS będą obsługiwać klientów on-line w języku migowym PJM. Aby zarezerwować spotkanie z ekspertem wystarczy wejść na stronę ZUS i kliknąć w okienko „Umów e-wizytę w języku migowym”. E-wizyta jest dostępna dla wszystkich klientów Zakładu, bez względu na miejsce pobytu.

Osoby niesłyszące i niedosłyszące mogą on-line uzyskać poradę w języku migowym w zakresie emerytur i rent oraz zasiłków.

 

Co załatwisz podczas e-wizyty?
Podczas wideorozmowy klienci ZUS mogą porozmawiać z ekspertem o sprawach związanych z emeryturami krajowymi oraz międzynarodowymi, rentami, wypłatą zasiłków, prowadzeniem firmy, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Podczas spotkania istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Jak się umówić na e-wizytę?
E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS. W trakcie spotkania on-line klienci mogą załatwić większość spraw, bez konieczności wychodzenia z domu. Do połączenia się z pracownikiem ZUS wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Na e-spotkanie można umówić się, wchodząc na stronę: https://www.zus.pl/e-wizyta. Rezerwując e-wizytę w ZUS należy wybrać jej zakres tematyczny.

Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS, na wskazany podczas rejestracji adres mailowy otrzyma wiadomość z przypomnieniem o konsultacji oraz linkiem do platformy. W dniu e-wizyty, na godzinę przed spotkaniem, otrzyma SMS-a – jeśli podczas rezerwacji podała numer telefonu komórkowego. Po otwarciu linka nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
Na e-wizyty można umówić się w dni robocze w godzinach 9.00-14.00.